NatalieKonbergDesign!

Kategori: Uteliv & Mys

Semester på landet.

Nu har vi varit här i en dag. Vilket ställe!

Frisk luft. Fin natur. Egen liten badplats och båt.Zlatan älskar att få vara ute och springa fritt. Idag har vi hunnit bada och fiska lite i sjön.

Jag red även en utav deras stora hästar till det nya betet eftersom det är så torrt i deras hage. SÅ KUL!!

Känns så mysigt att bara komma iväg med David och njuta de sista dagarna innan han åker bort.

Vi ska även hinna med hästridning tillsammans och fiska i Tivedens nationalpark.

Sista kvällen

Tillbaka till VillaMartin men vi åt på en finare restaurang, Che. Det är en argentinsk restaurang.

Lyxade till det med två förrätter som vi delade på. Osttallrik till  vänster och till höger är det friterad brieost med sallad och världens godaste honung och senapssås.
David valde en gravad lax,velade mellan den också,som var supergod. Ångrade nästan mig när jag fick smaka den :O

Till huvudrätt valde jag kyckling med pepparsås! God men lite väl stark,

När vi hade betalt notan så fick vi små limegröna nyttiga shottar!

Restaurante Vela Beach

Skagenfylld avokado till förrätt!!

Godaste laxen jag ätit i hela mitt liv. Så knaprig och mild. Så bra service och lyxigt.Visst nu kostade denna restaurang mer så då ska det vara skillnad men ibland är det inte ens det.

Detta ställe ligger i själva Torrevija och ligger längst med strandpromenaden,havet och alla butiker. Det är smockat med folk och en underbar atmosfär.

Maskar i leran och dans på en engelsk bar.

Idag var vi på äventyr lite längre bort än vanligt. Vi åkte till en speciell strand med en speciell lera som folk smörjer in hela kroppen och ansiktet med. Man låter det självklart torka och sedan tar man ett dopp och sköljer bort det. Det värsta var att David och jag gjorde det.. Tills han inte tålde svavellukten mer .Så han fixade till hela mig tills jag insåg att leran inte bara luktade skit men också att den innehöll små röda maskar som hamnade på kroppen. SÅ NEJ TACK! det var inget för mig. USCH!!!

Istället hyrde vi en liten rutschkanebåt och trampade runt i. Komiskt nog var det bara en meter högst även fast vi kom längre ut med båten.

På kvällen åt vi på ett engelskt ställe igen. Missnöjd med den rhode island dränkta räkcoctailen dock. Resten  var gott!!

Efteråt stannade jag och David kvar på baren och kikade på fotboll. Sen gick vi snett över till ännu en bar där vi fastnade för bandet som spelade.

Goda drinkar,skratt och bra musik. Vi fick till och med en dans av några svenskar där. HAHA typiskt!

Abba-covers & Pizza

Jag började morgonen med en halvtimmes powerwalk. Dummaste man kan göra när det är så varmt. Men jag behövde det efter resan och så för ryggen. Efteråt hann jag stretcha lite grann iallafall.

Godaste pizzan!

Efteråt åkte vi till ett engelskt ställe där de hade ett coverband som sjöng Abba, Jättetrevligt att lyssna på bra musik och dricka goda drinkar.

En dag på stranden

La Zenia. En stor fin strand med strandhotell och restauranger och massa folk. Lite väl mycket alger ibland och stenar på vissa ställen men tillslut hittade vi rätt ställen att bada på. Det var bara att trängas med alla andra..

Dag ett.

Eftersom vi kom sent på natten så började vi dagen med en god frukost.

Sen gick vi till den fina poolen som är till för communityt där. Helt underbar pool. Riktigt skönt att ha en pool så nära eftersom det var så himla varmt hela tiden.
Till lunch blev det grillad kyckling,som de säljer lite här o var. SÅ GOTT!

På kvällen åt vi ute på Shakira. Det är en indisk restaurang. God mat men jag önskar att jag tog samma butter chicken som hans mamma tog haha!